.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پلیس فتا خبر داد:
دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه یک مدیرکل در استان
سرپرست پلیس فتا عنوان کرد: اشخاصی که اقدام به نشر اکاذیب در ارتباط با یکی از مسئولان گلستانی در فضای سایبری کرده بودند، شناسایی و دستگیر گردیدند.

به گزارش شمال نیوز، سرپرست پلیس فتای استان گلستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ از تخریب مدیران یکی از ادارات کل استان توسط شهروند گلستانی خبر داد و گفت: نشر اکاذیب به معنای انتشار و اشاعه اخبار دروغ و وقایع خلاف واقع به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی است و مجرم محسوب می‌شود.

سروان صاحبکاران در تشریح این خبر گفت: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل که نماینده حقوقی یکی از سازمان‌ها اظهار داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و همچنین تخریب چهره مدیر عامل این سازمان نموده که علاوه بر توهین و افترا سبب تشویش اذهان عمومی نیز گردیده که در این خصوص خواهان پیگیری می‌باشیم، لذا موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص گردید افرادی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی می‌نمایند که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان، نهایتا دو نفر متهم که از کارکنان همان سازمان بودند شناسایی و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آن‌ها که از آن طریق اقدام به راه‌اندازی کانال مذکور کرده بودند توقیف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمین به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرا شده و از آن طریق به جرم نشر اکاذیب و توهین به مقامات استانی روانه زندان شدند.

وی در هشدار به کاربران گفت: کاربران فضای مجازی می‌بایست از درج مطالب و محتویاتی که توهین آمیز بوده و یا منجر به تخریب دیگران شود خودداری کنند.

سروان صاحبکاران ادامه داد: پلیس فتا با کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اکاذیب بر علیه شهروندان، سازمان‌ها و مقامات نمایند مطابق با مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، رفتار خواهد نمود.

سرپرست پلیس فتای استان گلستان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی، اعلام کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.